Re-design of nieuw design met het verpakkingstraject

Met een sterke basis van je huisstijl & verpakkingsontwerp geef je jezelf, je bedrijf en je product een commerciële voorsprong. 

Je verpakkingsontwerp als strategische keuze.
Wat moet je je daarbij voorstellen?

Toet Ontwerp, verpakkingsontwerp, packaging design, 247wood
  • Je merk en product zijn aantrekkelijk voor de retailer;
    Een retailer houdt van aantrekkelijke producten in z’n assortiment. Opvallend en eenduidig qua uitstraling. Heb jij een doordacht verpakkingsontwerp met een sterke visuele identiteit dan is de retailer snel overtuigd van jouw toegevoegde waarde binnen het assortiment.
  • De consument herkent het product direct in het schap;
    Een consument beslist in luttele seconden of hij of zij interesse heeft in een product. De verpakking speelt daar een cruciale rol in. Daarom moet de verpakking eruit springen ten opzichte van de concurrent en aanzetten tot koop!
  • De doelgroep koopt, omdat ze in je product geloven en je merk begrijpen;
    Dankzij de zorgvuldige aanpak in het ontwerptraject, kom je voor de dag met een ontwerp dat perfect aanhaakt bij jouw doelgroep. De consument herkent zich erin, begrijpt het, gelooft erin en… koopt.
  • Merkbouwen
    Dát is wat een goed verpakkingsontwerp voor je merk doet. Naast het ontwerp van labels en etiketten bouwen we aan een sterke basis van de visuele identiteit. Zodat je merk kan groeien en uitbreiden, altijd consistent en in lijn met de eigen huisstijl.

Verover de markt met jouw unieke merkbeleving. Begin met een goede basis en start samen met Toet Ontwerp het ontwerptraject.

Een sterk verpakkingsontwerp in heldere stappen

Je verpakkingsontwerp als essentieel onderdeel van je totale merk en merkbeleving. Dan pak je het slim aan!  Klanten herkennen je. Je verhaal klopt als een bus. En dat schept vertrouwen (en dat zorgt weer voor meer klandizie!). Het ‘verpakkingsontwerptraject’ neemt je stap voor stap mee.

Oriëntatiefase

Kennismaking en inventarisatie

Laten we eerst eens kennis maken met elkaar. Waar staat jouw merk voor? Welk verpakkingsontwerp is er nodig om jouw merk op de kaart te zetten of te versterken? Daarvoor hanteer ik een handige checklist, zodat we niets vergeten.

Bepalen doel en strategie

In deze fase bespreken we hoe we de conceptontwikkeling en het proces aanvliegen. De doelgroep, op wie je je richt en welke strategie je volgt met het merk. Ook: in welke kernwaarden geloof jij of hanteert je bedrijf?

Moodboard

Aan de hand van bovenstaande briefing ontvang je van mij een moodboard dat we samen beoordelen. We visualiseren de sfeer van het nieuwe verpakkingsontwerp en beoordelen op alle punten of jouw strategie er voldoende in terugkomt.

Ontwerprichting

Stap 1: Bepaling ontwerprichting

De eerste aanzet is gemaakt! Op basis van verschillende ontwerpvoorstellen stellen we de ontwerprichting vast binnen het concept. Denk aan de beeldtaal, de typografie, de sfeer en alle andere onderdelen die jouw merk de beoogde uitstraling geven. We gaan hier samen eens goed voor zitten, met veel ruimte voor interactie om te komen tot een ontwerp dat perfect aansluit op het doel.

Stap 2: Definitieve ontwerprichting

Nadat je een een en ander hebt laten bezinken, bepalen we de definitieve ontwerprichting. Na akkoord werk ik het ontwerp uit. Na jouw goedkeuring gaan we aan de slag met de eventuele andere verpakkingsformaten in de productlijn.

Doorvertaling naar promotie

POS verpakkingen

Hoe trek je de klant naar jouw product? Met de juiste displays of schapstoppers. In deze fase werken we al het communicatie- en brandingsmateriaal uit dat je nodig hebt. Optimale profilering! Denk aan een cadeauverpakking, een display en 2 of 3D mockups.

Van ontwerp naar blikvanger

Stap 3: Voorlopig ontwerp

We bepalen hoe de verschillende verpakkingsformaten of -typen, geuren of smaken op elkaar aansluiten in de context van de totale productlijn.

Stap 4: Voorlopig definitief-controle

In deze fase zetten we de puntjes op de i. Ook zorgen we voor vastlegging van het ontwerp. Denk aan de uitlijning van de onderdelen ten opzichte van elkaar, de verhoudingen bij een brede verpakking ten opzichte van een hoge verpakking. De plaatsing van het logo en het beeld. Die vastlegging zorgt voor een consistente uitvoering van toekomstige uitbreiding van verpakkingen.

8e fase: Definitief ontwerp

Gefeliciteerd, het is zover! Je ontvangt de definitieve versie van jouw verpakkingen. Deze bestanden zijn geschikt voor de drukker.

Enkele mooie resultaten:

Referentie

Deze merken gingen je voor:

Ja, ik wil ook een uniek packaging design!

Kijk jij uit naar een verpakkingsontwerper die commercie, design en vlot samenwerken graag combineert? Dan maken we samen een ijzersterk verpakkingsontwerp voor jouw (vernieuwde) product.