
Verpakkingsontwerp
Product Verpakking
Een klantgerichte verpakking begint bij de doelgroep en zijn triggers. Planmatig creëren wij een verpakking die communiceert
Visuele Identiteit
Beeld wint het in deze tijd van tekst. 80% van de mensen onthoudt een beeld nu eenmaal beter dan tekst. De aandacht trekken met een helder en herkenbaare visuele itentiteit levert daarom het gewenste resultaat op.
Case Voorbeeld
Alabastine MuurGlad: Een nieuwe positionering uitgewerkt in de verpakking & POS materiaal.
Promotiemateriaal
Toet Ontwerpt verschillende materialen voor promotiedoeleinden. Denk hierbij aan posters of bijvoorbeeld in store, Point of Sale uitingen.
Marketing
Jouw product of dienst zo in de markt zetten dat klanten precies weten wanneer ze bij jou moeten zijn? Zo sta jij boven aan de lijst.
Maak van je Product een Brand!
Verpakking

Een verpakking is een merkbeleving. In een winkel of webshop is de verpakking vaak de belangrijkste communicatiebron voor de consument. De manier om een merk onderscheidend te maken.
Echte merken beschikken over een merkbeleving. Deze ontwikkelen we vanuit de positie in de markt. Dit kan de huidige positie zijn of een herpositionering. Voor dat het ontwerpproces gestart wordt onderzoeken we welke klanten aangesproken moeten worden en op wat voor manier we dit gaan doen.
Gevoel aanspreken
Een klant neemt vaak maar heel weinig tijd om zijn product te kiezen. De keuze wordt in enkele seconden gemaakt. Daarom zorgt Toet Ontwerp ervoor dat je met jouw verpakking de emotie van je klant prikkelt. De juiste kleuren, fotografie, teksten en USP’s in de juiste verhoudingen in een pakkend ontwerp. Door deze perfectie branding wordt de ‘schapfunctie’ vergroot en springt jouw verpakking eruit ten opzichte van alle andere.
De positie in het schap of misschien een ‘blok-presentatie’ van meerdere producten versterkt de branding. Een verpakking die net even anders is. Daarvoor kijken we naar de onderverdeling tussen verschillende individuele producten. Dat kan door sterke stijlelementen zoals het logo en de typografie in combinatie met een sterke lay-out in verschillende accentkleuren en fotografie.
Ontwerp verhuisdoos Kwantum

Overtuigen
Zodra de consument het product heeft gekozen en het nader bekijkt moet hij overtuigd worden dat hij het juiste product in handen heeft. Er is niets vervelender dan er thuis achterkomen dat men het verkeerde product kocht. Door de informatie te selecteren en te rangschikken op ver verpakking overtuigen wij hem van zijn keuze.
Daarnaast is het van groot belang dat de verpakking goed aanvoelt. Wat is de vorm, is het een ruw materiaal of juist glad? Is het product makkelijk in gebruik? Welke aangrenzende producten heb ik nog meer nodig dit te gebruiken.
Geef de klant de positieve ervaring met het product.
Een merkbeleving blijft je bij. Deze beleving kunnen we versterken door een verpakking positief te laten ervaren. De uitpakbeleving speelt hierin een grote rol. Hoe gaat de verpakking open? Heeft het een lint of juist een zegel? Heeft de verpakking een extra kaartje of toelichting? Misschien zit er wel een actie bij die de producent de gelegenheid geeft om extra traffic naar de website te generen.
Voldoende om over na te denken.
Een verpakkingsontwerp is dus geen kort en snel proces. Hier gaat onderzoek en denkwerk aan vooraf. Uiteraard bieden wij een vrijblijvende sparsessie aan om de creatieve flow op gang te helpen!