verpakkingsontwerp

Check hier onze 5 tips voor goed en effectief verpakkingsontwerp.

Wie als bedrijf inhaakt op duurzaamheid, is op zich niet origineel. Maar nog wel actueel. Omdat de huidige tijdgeest erom vraagt. Neem alleen al Gen-Z, de klanten van vandaag en morgen. Ze staan bekend om hun duurzame levenshouding. En filteren informatie in een recordtempo.

Sla je als bedrijf die weg in, dan komt de marketeer of productmanager onherroepelijk uit bij een weldoordachte marketingstrategie, met als cruciaal onderdeel: je verpakkingsontwerp.

Commercieel sterke ontwerpen
Je product als onderscheidende blikvanger. Commercieel sterk. Dat is je doel. Als doorgewinterd marketeer ken je je doelgroep en weet je hoe je die raakt. Maar hoe vertaal je de duurzaamheidsfilosofie door in het design van je verpakkingen?

Graag deel ik 5 onmisbare inzichten die tot een geniaal ontwerp leiden:
USP

5 onmisbare inzichten

Toekomstproof

Wees je bewust van de levenscyclus van je ontwerp. Een ontwerp dat houdbaar is kan vernieuwd, aangepast of veranderd worden door de tijd heen.

Herkenning

Zorg voor herkenning bij de klant: de duurzame variant, als afgeleide van jouw mogelijke traditionele (bekendere) product.

Clichés

Verzand niet in de cliché uitingen met veel groen of craftpapier, maar zet een grafisch ontwerper aan het werk voor die ene originele duurzaamheidslook, kloppend met jouw doelgroep en met jouw huisstijlelementen en identiteit.

Kies

Kies weloverwogen welke prominente uiting je op de voorzijde van de verpakking zet, en welke informatie op de zij- en achterkant hoort. Ook: combineer dat wat je klanten graag willen zien met de positieve, duurzame elementen van je product.

Verkoopkanalen

5. Stem het ontwerp af op al je verkoopkanalen. Online of offline, per device of omgeving, moet het ontwerp staan als een huis.

Verras!

Je onderscheiden met duurzame en commercieel doordachte verpakkingen, daar hoort deze professionele aanpak daarbij. Alleen al om afbreukrisico’s bij het introduceren van nieuwe producten zoveel mogelijk te elimineren. Het is een hele uitdaging anno nu. Met de bovenstaande tips zet je een eerste stap. Wil je weten hoe jouw ontwerp eruit kan zien? Plan dan een afspraak in voor een sparsessie!

 
 

Ja, ik wil ook een sterk verpakkingsontwerp!

Kijk jij uit naar een grafisch ontwerper die commercie, design en vlot samenwerken graag combineert? Dan maken we samen een ijzersterk verpakkingsontwerp.