Tip 3: Staat je belangrijkste USP op de “front of pack” (FOP)?

Wat zetten we op de verpakking? We willen vaak veel vertellen op onze verpakkingen, maar er is zo weinig ruimte! Zorg daarom, los van de verplichte informatie, dat je keuzes maakt. Less is more. Ga voor jezelf goed na wat jouw product uniek maakt. Jouw USP. Geef die een voorname plaats op de voorkant, front of pack genoemd.

Duidelijkheid voor alles

De vraag is welk gevoel of welke informatie de klant of consument bij de eerste aanblik krijgt. En die wil niet alleen een aantrekkelijk en herkenbare verpakking, maar vooral duidelijkheid: wat hebben we hier, wat is het, wat heb ik eraan. Keuzestress oproepen is funest voor je verkoop.

Extra sterk

Denk hier ook aan als je meerdere varianten van een product verkoopt. Misschien heb je gradaties in sterkte of smaken, denk aan koffie. Of lever je behalve traditionele verf ook een duurzame variant. Voorbeelden waarbij het belangrijk is de consument of tussenhandel in een oogopslag duidelijkheid te verschaffen, zonder je eigen huisstijl uit het oog te verliezen.

Toi toi toi!

Download hier de 15 TOP verpakkingsontwerpen





Toeter hier je vraag!