Tip 2: Val jij op?

Zet de komende tijd je product eens tussen je concurrenten in. Elke productcategorie heeft zijn eigen beeldtaal, zijn eigen uitstraling. Denk aan de schappen vol wasmiddelen, dierenvoeder of gezichtsverzorging. Je herkent van verre waar je naar kijkt. Voldoet jouw product aan die beeldtaal, maar onderscheidt het zich wel? Dat is de hamvraag.

Onderzoek

Wijd hier een onderzoek aan. Print of koop verpakkingen van je 10 grootste concurrenten en vergelijk hoe zij zich profileren. Waar zit jouw kans? Waar zit voor jou ruimte in deze markt, om je unieke waarden neer te zetten? Je kiest bewust richting en een eigen gezicht.

Maak je eigen briefing

Maak voor jezelf nu een overzicht waar je ontwerp aan moet voldoen. Bijvoorbeeld qua uitstraling: krachtig, zacht, duurzaam, goedkoop, exclusief. Wie moeten er getriggerd worden? Jongeren, ouderen, gezinnen? Voeg al je kenmerken bij elkaar en let the magic happen!

Gebruik de demo voor de eerste schets. Kijk kritisch naar welke vormen passen bij het ontwerp. Balkjes, cirkels, cilinders? Welk beeldmateriaal zou je daarbij kunnen gebruiken? Ga je voor een foto, of liever een tekening? Of laat je beeld helemaal achterwege? Loop je vast in al die keuzes, grijp dan terug op de briefing die je zelf opstelde.

Succes!

Download hier jouw 'briefing'



Toeter hier je vraag!