POS-materiaal
De verpakking is gereed, geleverd, gevuld met het product en staat in de winkel. We hebben gekeken naar de uitstraling van je product om deze op te laten vallen tussen de concurrerende verpakkingen. Hoe zorg je er nu voor dat de voorbijlopende consument stilstaat bij jouw product?
Dan is het handig om gebruik te maken van POS-materiaal. Ofwel: Point of Sale materiaal. Dit zijn verschillende reclame uitingen die de verkoop van producten in de winkel ondersteunen en impulsaankopen vergroten. POS-materiaal heeft een toegevoegde waarde om een bestaand concept of campagne door te vertalen naar de consument. Maar samen realiseren we ook compleet nieuwe acties. Denk hierbij aan doeltreffende en in het oog springende promotieacties, of waar mogelijk, second placements waardoor de verkopen omhoog gaan. Want een goede instore communicatie zorgt ervoor dat je product opvalt op de winkelvloer!
Korte termijn
Hierbij zou je kunnen denken aan een korte actie waarbij we bijvoorbeeld gebruik maken van stickers, bordjes of posters. Maar ook aan displays, schapstoppers en kubussen. Dit materiaal trekt de aandacht van de consument. Uiteraard wordt de uitwerking afgestemd op het budget en de realistische mogelijkheden in het schap of op de winkelvloer.
Lange termijn
Zodra het POS-materiaal voor een lange termijn wordt geplaatst is het doel vaak compleet anders. Hier geef je bij voorkeur heldere uitleg over je product. Of maak je visueel welk product de consument nodig heeft binnen de productgroep. Op deze manier bied je waardevolle en klantgerichte informatie in het aankoopproces. Bij de uitvoering houden we rekening met de duurzaamheid van het materiaal, zodat de kleuren en materialen er na een lange periode nog fris en representatief uitzien.
Maar hoe maak je nu het beste ontwerp voor dit POS Materiaal?
Als huisstijl specialist weet Toet Ontwerp als geen ander hoe een merk visueel is opgebouwd. Deze kennis wordt doorgevoerd in het POS-materiaal. We maken gebruik van de fotografie en typografie die overeenkomt met de verpakking en huisstijl. Hiermee verhoog je de herkenbaarheid en merkwaarde voor een langere termijn, terwijl je de consument warm maakt voor voor de tijdelijke actie.
Lange termijn
Zodra het POS-materiaal voor een lange termijn wordt geplaatst is het doel vaak compleet anders. Hier geef je bij voorkeur heldere uitleg over je product. Of maak je visueel welk product de consument nodig heeft binnen de productgroep. Op deze manier bied je waardevolle en klantgerichte informatie in het aankoopproces. Bij de uitvoering houden we rekening met de duurzaamheid van het materiaal, zodat de kleuren en materialen er na een lange periode nog fris en representatief uitzien.
Maar hoe maak je nu het beste ontwerp voor dit POS Materiaal?
Als huisstijl specialist weet Toet Ontwerp als geen ander hoe een merk visueel is opgebouwd. Deze kennis wordt doorgevoerd in het POS-materiaal. We maken gebruik van de fotografie en typografie die overeenkomt met de verpakking en huisstijl. Hiermee verhoog je de herkenbaarheid en merkwaarde voor een langere termijn, terwijl je de consument warm maakt voor voor de tijdelijke actie.
Productverpakking
Een klantgerichte verpakking begint bij de doelgroep en zijn triggers. Planmatig creëren wij een verpakkingsontwerp die communiceert
Verpakkingsontwerp
De doelgroep aanspreken en helder de juiste USP’s communiceren. Lees hier hoe je je verpakking kunt ontwerpen
Verpakkingstraject
Je verpakkingsontwerp als strategische keuze. Met het verpakkingstraject pak je het slim aan! Wat moet je je daarbij voorstellen?
Deze merken gingen je voor
Ja, ik wil ook een uniek verpakkings ontwerp
Kijk jij uit naar een verpakkingsontwerper die commercie, design en vlot samenwerken graag combineert? Dan maken we samen een ijzersterk verpakkingsontwerp voor jouw (vernieuwde) product.