Strikolith is overgegaan naar duurzame emmers. Deze emmers zijn duidelijk herkenbaar aan de grijze kleur door het gebruik van gerecycled kunststof. De emmers worden voor 96% van post-consumer recyceld materiaal geproduceerd. Kortom ingezameld verpakkingsafval van de Nederlandse huishoudens.
Deze nieuwe emmers brengen voor Strikolith nieuwe mogelijkheden met zich mee ten opzichte van de bedrukking. In plaats van drukwerk in 1 of 2 kleuren worden de emmers in full-color gedrukt door middel van IML-labels. Dit geeft ons het voordeel om de reeds bestaande huisstijl verder door te voeren en uit te breiden. Waardoor de verpakking sneller wordt herkenden de doelgroep aanspreekt.
De reeds bestaande kleuren per productgroep moeten op een nieuwe manier weergegeven worden. Dit hebben we opgelost door een kleurvlak met daarin de productnaam. Hierbij hebben we rekening gehouden met de grote aanbod van verschillende Strikolith producten. Daarbij zijn producten met een lange namen en korte namen. Ondanks deze grote verschillen hebben we bij iedere verpakking een eenduidige uitstraling gerealiseerd.
Door gebruikt te maken van een strak grid hebben we dit tevens toe kunnen passen op de ovale emmers. Voor de kleine oplage productvarianten hebben we dit grid tevens doorgevoerd op de stickers.
Op ieder product zijn de reeds bestaande foto toegepast. Deze beelden laten de toepassing van het product zien waardoor de communicatie van de verpakking versterkt wordt. De foto’s zijn waar nodig bewerkt. Denk hierbij aan het toevoegen van de structuur van het product in de foto. Maar ook het retoucheren naar schone nagels en een consistente kleurtint per foto.
Omdat de regelgeving ten aanzien van de veiligheid en gevarenaanduiding. de afgelopen jaren regelmatig is gewijzigd. Hebben we rekening gehouden met een lege ruimte op de verpakking waar de losse veiligheidsteksten geplakt kunnen worden.
In dit ontwerp zijn alle Strikolith iconen opnieuw vormgegeven waardoor deze beter te begrijpen. Door gebruik te maken van de vormen van het logo liggen deze sterk in lijn met de Strikolith huisstijl.
Alle ontwerpen zijn per productgroep opgeleverd in gestructureerde documenten. Met voordeel voor de klant dat deze zelf alle producten aan kan passen.
Samen met Paulien van Toet Ontwerp hebben we een mooi resultaat geboekt met het project MuurGlad. Het samenvoegen van drie losse concepten naar één helder verhaal naar de consument is goed gelukt. Met één duidelijke boodschap zijn we in staat om een minder ervaren DHZ-er te overtuigen zelf een muur glad te maken. Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de kracht van de verpakkingen en de duidelijkheid die daarmee wordt gecreëerd voor de consument welk product hij nodig heeft voor zijn klus. In het traject naar dit mooie eindresultaat was het erg prettig samenwerken met Paulien. Ze schakelt snel, denkt mee, daagt uit en daarmee zorgt ze ervoor dat ze echt waarde heeft toegevoegd aan deze opdracht.
Roald Blok – Brand Manager Alabastine
Op al mijn diensten zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Door het opvragen van een offerte accepteert u deze voorwaarden.
Ik ga serieus met jouw privacy om. Deze privacyverklaring geldt daarom voor iedereen die de website van Toet Ontwerp bezoekt of op andere wijze contact legt met mij.
Toet Ontwerp
0416 74 5336 | info@toetontwerp.nl
Bezoekadres
Winterdijk 30b | 5141 KE Waalwijk
KvK: 17242602
BTW-id: NL001772694B96
© 2024 Toet Ontwerp
Gelukkig kun je de website wel gewoon bezoeken! Mocht een knopje niet werken of een pagina niet te vinden zijn, dan weet je dat we achter de schermen druk bezig zijn om alles in orde te maken.
Wil je contact opnemen?