Zo kwam Mireille Huberts van Biesbosch Business, aan heb begin van de corona-periode voor een uitdaging te staan. Reizen en events werden afgezegd en ondanks alles blijft ze positief denken. In samenwerking met Merel Rijnen van Food Dynamics ontwikkelde ze de Biesbosch Keutels. Lekkere keutels. Om in te bijten, zeg maar. Verpakt in een klein, keutelig doosje. Aan mij de taak om, om deze kleine verpakking een sleeve te ontwerpen. Zo bedacht Mireille dat de bever centraal moest staan. De bever is het logo van Nationaal Park de Biesbosch. Mireille is verzot op Alliteraties. Zo ook bij dit project. En zo is Boris de Biesbosch Bever geboren. Een guitig bevertje dat je direct in je hart sluit. Deze bever heeft een kekke stropdas om waardoor de link naar haar bedrijf, Biesbosch Business gelegd wordt. “Met je stropdas los in de Biesbosch”
In grote lijnen was de huisstijl bekend. Het ontwerp moest aansluiten bij de website. De basis in het ontwerp is hiervan overgenomen. Maar Boris de Bever heeft toch een andere look. Hij is speels en een beetje sullig wat hem aandoenlijk maakt. Hij is verwerkt tot in een cartoon. Een cartoon heeft vele voordelen ten opzichte van een echte tekening. Een cartoon kan eerder ingezet worden als een logo omdat de stijl sneller te herkennen is. Daarnaast heeft een cartoon ook als pluspunt dat dit op een eenvoudige manier omgezet kan worden naar een animatie en andere communicatiemiddelen.
Lekker zijn de keutels zeker. Maar jah, misschien herken je het wel. Lekker is meestal ongezond. Gelukkig kan je dit schuldgevoel direct wegsnoepen! De volledige opbrengst van deze overheerlijke keutels wordt gedoneerd aan projecten van Staatsbosbeheer in de Biesbosch. Dat geeft naast je de endorfine ook een gelukzalig gevoel! Bestel ze Snel!
Boris de Bever van de Biesbosch Keutels is opgevallen. Niet alleen in zijn natuurlijke habitat maar ook bij het vakblad VerpakkingsManagement. Hij is naast een vermelding op de website, ook verschenen in het magazine van oktober 2020!
Ik liep al een tijd rond met het idee om de Biesbosch Keutels te lanceren. Na een kort telefoongesprek waarin ik aangaf een sleeve voor de verpakking nodig te hebben, maar daar wel een duidelijk beeld bij te hebben, ging Paulien ook nu weer vol enthousiasme aan de slag met deze uitdaging. Inmiddels wist ik al dat zij aan een half woord genoeg had. En geloof me, ook nu was het als een geoliede machine. Slechts 1 kleine aanpassing was er nodig voordat er een geweldig resultaat oppopte in mijn mailbox. Boris de Biesbosch Bever deed mijn hart smelten. Dank Paulien, voor je perfectionisme, het finetunen en het belangeloos geven tips & trics.
Samen met Paulien van Toet Ontwerp hebben we een mooi resultaat geboekt met het project MuurGlad. Het samenvoegen van drie losse concepten naar één helder verhaal naar de consument is goed gelukt. Met één duidelijke boodschap zijn we in staat om een minder ervaren DHZ-er te overtuigen zelf een muur glad te maken. Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de kracht van de verpakkingen en de duidelijkheid die daarmee wordt gecreëerd voor de consument welk product hij nodig heeft voor zijn klus. In het traject naar dit mooie eindresultaat was het erg prettig samenwerken met Paulien. Ze schakelt snel, denkt mee, daagt uit en daarmee zorgt ze ervoor dat ze echt waarde heeft toegevoegd aan deze opdracht.
Roald Blok – Brand Manager Alabastine
Op al mijn diensten zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Door het opvragen van een offerte accepteert u deze voorwaarden.
Ik ga serieus met jouw privacy om. Deze privacyverklaring geldt daarom voor iedereen die de website van Toet Ontwerp bezoekt of op andere wijze contact legt met mij.
Toet Ontwerp
0416 74 5336 | info@toetontwerp.nl
Bezoekadres
Winterdijk 30b | 5141 KE Waalwijk
KvK: 17242602
BTW-id: NL001772694B96
© 2024 Toet Ontwerp