"Tussen alle producten in de vitrine springt ons puntje brie eruit"

De Jong Cheese - Alphenear Geitenbrie

De start

Met als corebusiness het maken van ambachtelijke geitenkaas, is familiebedrijf De Jong Cheese uit Alphen altijd bezig met innovatie en vernieuwing. Zo ontwikkelden ze een nieuw soort geitenkaas; een gesneden punt brie, uitgebracht onder hun private label Alphenaer. Bestemd voor de consumentenmarkt, hoort daar een opvallend verpakkingsontwerp bij. Arjan de Jong, CEO van DeJong Cheese, vertelt: “Via via leerde ik Paulien Olislaegers van Toet Ontwerp kennen. Ze viel op door haar goede social media posts. In de samenwerking bleek ze uiterst accuraat. Ze is duidelijk in haar communicatie en weet wat ze wil. Dat is handig, je kunt zo’n opdracht met een gerust hart bij haar neerleggen.

Eigen sausje

Een ontwerper wil natuurlijk altijd graag een eigen sausje over het ontwerp gooien. Met Paulien kwamen we tot een ontwerp, dat perfect aansluit op onze huisstijl; het landelijke karakter met de kenmerkende kerktoren, in combinatie met het Brabants bont. Dat sluit aan bij onze uitstraling en is erg goed ontvangen. Mensen vinden het heel mooi. Onlangs bezochten we een foodbeurs, waarbij de Alphenaer geitenbrie in een vitrine tussen andere producten ronddraaide. De meeste mensen pikten onze geitenbrie eruit als het beste. verpakkingsontwerp.

In de schappen

Voor DeJong Cheese was het de eerste kennismaking met een verpakkingsontwerper van buitenaf. Arjan: “Dat was in het begin wennen. Je kunt niet zomaar even binnenlopen. Maar met de huidige technologie overleg je net zo makkelijk. Paulien is een professional. In het ontwerpvoorstel neemt zij ook stelling als het om de rechten van het ontwerp gaat. Dat verraste mij, maar daar zijn we goed uitgekomen.

Vakkennis

Ook aan je verpakkingsontwerp ligt jouw strategie ten grondslag. Laag voor laag werk ik toe naar het ultieme ontwerp. Met vakkennis. Meedenkend, of jou juist uitdagend. Niemand zit te wachten of een ontwerp zonder context. Maar wel op een ijzersterke vertolking van waar je voor staat.

Kijk jij als productmanager uit naar een grafisch ontwerper of verpakkingsontwerper die commercie, design en vlot samenwerken graag combineert?

Neem contact op. Dan maken we samen een ijzersterk verpakkingsontwerp voor jouw (vernieuwde) product.

Recensie

Samen met Paulien van Toet Ontwerp hebben we een mooi resultaat geboekt met het project MuurGlad. Het samenvoegen van drie losse concepten naar één helder verhaal naar de consument is goed gelukt. Met één duidelijke boodschap zijn we in staat om een minder ervaren DHZ-er te overtuigen zelf een muur glad te maken. Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de kracht van de verpakkingen en de duidelijkheid die daarmee wordt gecreëerd voor de consument welk product hij nodig heeft voor zijn klus. In het traject naar dit mooie eindresultaat was het erg prettig samenwerken met Paulien. Ze schakelt snel, denkt mee, daagt uit en daarmee zorgt ze ervoor dat ze echt waarde heeft toegevoegd aan deze opdracht.

Roald Blok – Brand Manager Alabastine