Dongen Gewoon Schoon

Een logo binnen de bestaande huisstijl

logo ontwerp voor Gemeente Dongen, met als titel Dongen Gewoon Schoon.

De uitdaging

Alabastine MuurgGlad is een product waarmee een minder ervaren ‘doe- het-zelver’ muren glad kan strijken. MuurGlad was opgedeeld in meerdere categorieën die inspeelden op verschillende doelgroepen.
1. De minder ervaren doe-het-zelver:
– Basis ondergrond product: MuurGlad Rolbaar
– Ondergrond & afwerkingsproduct: MuurGlad Beton Effect (4 kleuren)
2. De ervaren doe-het-zelver:
– Vochtbestendige Egaliseerpasta
– Superieure Egaliseerpasta
Aan Toet Ontwerp de uitdaging om deze verschillend gepositioneerde producten samen te brengen in één heldere communicerende consumentenlijn.

Het onderzoek

Alabastine heeft een vaste huisstijl op haar verpakkingen. De mogelijkheid om hiervan af te wijken en deze productlijn een nog krachtigere branding te geven was aanwezig. De huidige verpakking bevatte zeer veel informatie. Het productonderscheid binnen deze productcategorie werd daardoor niet in volle potentie benut. Productverwarring was een risico. Je wilt als producent of productmanager niet, dat jouw klant met het verkeerde product thuiskomt.

De oplossing

De unieke verschillen binnen de MuurGlad categorie zijn eerst helder naast elkaar gezet. Dit is natuurlijk bijzonder belangrijk om te slagen in je communicatie naar de klant toe. Vervolgens zijn we de onderscheidende vermogens gaan visualiseren in de fotografie. De Alabstine MuurGlad categorie heeft een sterke Pay-off gekregen waarmee de productnaam versterkt wordt.

Met een heldere kleuraanduiding en een sterke lay-out hebben we een duidelijke differentiatie weten aan te brengen tussen deze vier producten.

De uitgeschreven USP’s zijn omgezet in een kernachtige formulering. Van 4 verschillende locaties heb ik de informatie naar 1 duidelijke plek op de front van de verpakking geplaatst. Hierbij hebben we rekening gehouden met de productietechniek (IML), alsmede de conische hoeken van de verpakking die het ontwerp en de leesbaarheid kunnen aantasten.

Het resultaat

Vier verschillende producten met een groot visueel onderscheidend vermogen. De schapwaarde van deze categorie is sterk verbeterd. Door de duidelijke communicatie op de verpakking wordt de consument goed geïnformeerd. Met als gevolg dat er een positieve merkassociatie ontstaat.

Ja ik wil ook een huisstijl laten maken in Waalwijk.

Ja, ik wil ook een uniek logo!

Kijk jij uit naar een ontwerper die commercie, design en vlot samenwerken graag combineert?
Dan maken we samen van jouw werk een merk!