Alabastine MuurgGlad is een product waarmee een minder ervaren ‘doe- het-zelver’ muren glad kan strijken. MuurGlad was opgedeeld in meerdere categorieën die inspeelden op verschillende doelgroepen.
1. De minder ervaren doe-het-zelver:
– Basis ondergrond product: MuurGlad Rolbaar
– Ondergrond & afwerkingsproduct: MuurGlad Beton Effect (4 kleuren)
2. De ervaren doe-het-zelver:
– Vochtbestendige Egaliseerpasta
– Superieure Egaliseerpasta
Aan Toet Ontwerp de uitdaging om deze verschillend gepositioneerde producten samen te brengen in één heldere communicerende consumentenlijn.
Alabastine heeft een vaste huisstijl op haar verpakkingen. De mogelijkheid om hiervan af te wijken en deze productlijn een nog krachtigere branding te geven was aanwezig. De huidige verpakking bevatte zeer veel informatie. Het productonderscheid binnen deze productcategorie werd daardoor niet in volle potentie benut. Productverwarring was een risico. Je wilt als producent of productmanager niet, dat jouw klant met het verkeerde product thuiskomt.
De unieke verschillen binnen de MuurGlad categorie zijn eerst helder naast elkaar gezet. Dit is natuurlijk bijzonder belangrijk om te slagen in je communicatie naar de klant toe. Vervolgens zijn we de onderscheidende vermogens gaan visualiseren in de fotografie. De Alabstine MuurGlad categorie heeft een sterke Pay-off gekregen waarmee de productnaam versterkt wordt.
Met een heldere kleuraanduiding en een sterke lay-out hebben we een duidelijke differentiatie weten aan te brengen tussen deze vier producten.
De uitgeschreven USP’s zijn omgezet in een kernachtige formulering. Van 4 verschillende locaties heb ik de informatie naar 1 duidelijke plek op de front van de verpakking geplaatst. Hierbij hebben we rekening gehouden met de productietechniek (IML), alsmede de conische hoeken van de verpakking die het ontwerp en de leesbaarheid kunnen aantasten.
Vier verschillende producten met een groot visueel onderscheidend vermogen. De schapwaarde van deze categorie is sterk verbeterd. Door de duidelijke communicatie op de verpakking wordt de consument goed geïnformeerd. Met als gevolg dat er een positieve merkassociatie ontstaat.
Samen met Paulien van Toet Ontwerp hebben we een mooi resultaat geboekt met het project MuurGlad. Het samenvoegen van drie losse concepten naar één helder verhaal naar de consument is goed gelukt. Met één duidelijke boodschap zijn we in staat om een minder ervaren DHZ-er te overtuigen zelf een muur glad te maken. Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de kracht van de verpakkingen en de duidelijkheid die daarmee wordt gecreëerd voor de consument welk product hij nodig heeft voor zijn klus. In het traject naar dit mooie eindresultaat was het erg prettig samenwerken met Paulien. Ze schakelt snel, denkt mee, daagt uit en daarmee zorgt ze ervoor dat ze echt waarde heeft toegevoegd aan deze opdracht.
Roald Blok – Brand Manager Alabastine
Op al mijn diensten zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Door het opvragen van een offerte accepteert u deze voorwaarden.
Ik ga serieus met jouw privacy om. Deze privacyverklaring geldt daarom voor iedereen die de website van Toet Ontwerp bezoekt of op andere wijze contact legt met mij.
Toet Ontwerp
0416 74 5336 | info@toetontwerp.nl
Bezoekadres
Winterdijk 30b | 5141 KE Waalwijk
KvK: 17242602
BTW-id: NL001772694B96
© 2024 Toet Ontwerp