Een logo zonder huisstijl is
als een stropdas zonder kostuum.
Een logo zonder huisstijl? Dat is als een stropdas zonder kostuum. Als een verpakking zonder opdruk. Een notenhouten dashboard, maar dan zonder de Bentley. Het is niet compleet.
Niets ten nadele van organisaties die alleen een logo voeren. Maar die missen de boot als het om het bouwen aan hun merk gaat. Omdat het publiek een stuk herkenning mist. Want dat is waar een huisstijl over gaat. Die consistente ‘look’. Die karakteristieke opmaak van je social media accounts, van je mailings, je blogs maar ook van je briefpapier en facturatie.
Het altijd grappige Centraal Beheer
Kijk eens naar professionele partijen. Dan zie je het effect van een kloppende huisstijl. De vormgeving, het lettertype, de kleur en toon is continu hetzelfde. Online en offline.
En dat wil ons brein graag. Stel dat het altijd grappige Centraal Beheer ineens met een gortdroog verhaal komt over een postzegelverzamelingsverzekering of als de NS met de kleur groen een reisbericht deelt? Dan zijn we in de war. Een goede huisstijl zorgt niet alleen voor herkenning maar ook voor betrouwbaarheid.
En dat wil je. Klanten die zich aan jou hechten omdat je goed én betrouwbaar bent. Ze weten wat ze aan je hebben. Maar vergeet ook jezelf niet. Het wordt voor jou een stuk makkelijker. Je hoeft niet na te denken over vormgeving of stijl als je de wereld iets wil laten weten. Omdat je een huisstijl hebt. Een richtlijn, een brandbook waardoor alles op zijn plek valt.
En dat is het begin van een merk maken van jouw werk. Een merk, dat jouw stijl ademt. Professioneel en consistent, en daardoor krijg jij groeiende erkenning bij het grote publiek.
Wat denk je, gaan we werken aan jouw merk?
Ja, ik wil ook een uniek verpakkingsontwerp!
Kijk jij uit naar een verpakkingsontwerper die commercie,
design en vlot samenwerken graag combineert?
Dan maken we samen een ijzersterk verpakkingsontwerp voor jouw (vernieuwde) product.