Kijk eens naar professionele partijen. Dan zie je het effect van een kloppende huisstijl. De vormgeving, het lettertype, de kleur en toon is continu hetzelfde. Online en offline.
En dat wil ons brein graag. Stel dat het altijd grappige Centraal Beheer ineens met een gortdroog verhaal komt over een postzegelverzamelingsverzekering of als de NS met de kleur groen een reisbericht deelt? Dan zijn we in de war. Een goede huisstijl zorgt niet alleen voor herkenning maar ook voor betrouwbaarheid.
En dat wil je. Klanten die zich aan jou hechten omdat je goed én betrouwbaar bent. Ze weten wat ze aan je hebben. Maar vergeet ook jezelf niet. Het wordt voor jou een stuk makkelijker. Je hoeft niet na te denken over vormgeving of stijl als je de wereld iets wil laten weten. Omdat je een huisstijl hebt. Een richtlijn, een brandbook waardoor alles op zijn plek valt.
En dat is het begin van een merk maken van jouw werk. Een merk, dat jouw stijl ademt. Professioneel en consistent, en daardoor krijg jij groeiende erkenning bij het grote publiek.