ZideWinde

logo en huisstijl
Een zalencentrum waar werbinden met zowel een zakelijke als maatschappelijke visie centraal staan.



De uitdaging

Zidewinde is een zalencentrum gelegen in het hart van Sprang-Capelle. Het huidige logo is een dertien in een dozijn logo en past niet meer bij de huidige activiteiten. Zidewinde breidt haar activiteiten behoorlijk uit en neemt inmiddels naast de reguliere feesten en partijen de functie van het buurthuis over. Dat betekent meer inloop van verenigingen. Daarnaast blijft Zidewinde haar zalen beschikbaar houden voor de zakelijk verhuur. De doelgroep loopt dus uiteen. Hoe spreken we alle doelgroepen aan met een nieuwe huisstijl?

Het onderzoek

In overleg willen we graag het overkoepelende thema ‘verbinden’ terug laten komen. Omdat verschillende locaties in de omgeving dezelfde naam of een afgeleide van Zidewinde dragen, onderzoek ik waar dit vandaan komt. De letterlijke betekenis van het woord Zidewinde is dwarsdijk Een dijk van rivier tot rivier om overstromingswater te keren. Deze liep van de Zuider Maasdijk tegenover Meeuwen naar het zuiden tot aan de Loonsedijk. Omdat mensen zich langs deze dijk gingen vestigen heeft de streek ook deze naam gekregen. Sydewinde, Zidewinde of later Zuidewijn.

De oplossing

Het thema verbinden en water laten we terugkomen door de Z en de W aan elkaar te verbinden als een dijk. Het middelpunt van de W vormen we tot een golf. Bij dit ontwerp kijken we tot in detail naar de verhoudingen van iedere vorm, wat dit logo tot één geheel maakt. Naast het logo kiezen we voor een ondersteunend beeldmerk dat voor verschillende communicatie doeleinden toegepast kan worden. De kleuren zijn antraciet in combinatie met een warme tint. Dit zorgt er onder andere voor dat het logo de verschillende doelgroepen aanspreekt. Zakelijk of chique en met een warme ondertoon.

De toepassing

In het handboek staat exact beschreven hoe je het logo toepast om altijd eenzelfde, eenduidige uitstraling te creëren. Alle kleurwaardes staan technisch beschreven, zodat deze bij iedere toepassing gelijk zijn. Daarnaast zijn er extra kleurensets ontwikkeld voor presentaties. De ontworpen iconensets, visitekaartjes, het briefpapier en de enveloppen zijn vastgelegd in een compleet naslagwerk. Iedereen binnen de organisatie kan ermee werken.

De reactie

Een professional die met je meedenkt en absoluut kwaliteit levert. Een aanrader!

Ilona van Wijlen – Zalencentrum Zidewinde
Case_ZideWinde_Zijkant

Word jij al herkend?

Logo ontwerp

Een goed logo weerspiegelt jouw bedrijf en roept een beleving op. Met deze beleving onderscheid jij je van jouw concurrenten.

Ontwerp huisstijl

Een huisstijl is niet alleen een doorvertaling van een logo maar bevat alle visuele ontwerpen en communicatie naar de klant. Met een huisstijl zorg je ervoor dat jouw bedrijf of product een eenduidige uitstraling achterlaat bij de klant.



Toeter hier je vraag!