
Logo met Huisstijl Toppers
TekstNuance
nu·an·ce (de; v(m); meervoud: nuances, nuancen) 1: tint, schakering 2: subtiel onderscheid
De uitdaging
Zoals de naam TekstNuance al zegt, gaat het om het raken van de juiste snaar. Niet schreeuwen maar helder communiceren. Geen extreem lange teksten, schrijven is schrappen. De wens is een subtiele huisstijl die mede in eigen teksten als een handtekening kan dienen.
Het onderzoek
Al snel is duidelijk dat we niet gaan voor een beeldmerk, want dat is een losstaand logo. We gaan bij het ontwerp uit van de eigen kracht, de tekst. De wens is om een stijlvolle uitstraling te creëren. Nu gaat het om de vertaalslag naar beeld.
De oplossing
Als kleuren kiezen we diep donkerblauw in combinatie met een chique bronzen tegenhanger. Om de toepasbaarheid te vergroten is er ook een variant in het off-white waarbij het contrast met de brons hoog is. Het woord Tekst staat in een strakke heldere letter zoals een tekst moet communiceren. Voor het woord Nuance is gekozen voor het lettertype ‘Jules’. Goed leesbaar, maar met een subtiele afwerking.
De toepassing
In het handboek staat exact beschreven hoe je het logo toepast om altijd dezelfde, eenduidige uitstraling te creëren. Alle kleurwaardes staan technisch beschreven, zodat deze bij iedere toepassing gelijk zijn. Daarnaast zijn er extra kleurensets ontwikkeld voor presentaties. Het ontworpen visitekaartje, het (online)briefpapier, mail & blog handtekening en de social media basis zijn vastgelegd in als compleet naslagwerk.

De reactie
Toet Ontwerp, wat ben je goed! Heel content met mijn nieuwe huisstijl & logo en het stijlvolle handboek! Paulien, YOU MUST CREATE
Wilma van Rooijen – TekstNuance
Word jij al herkend?
Logo ontwerp
Een goed logo weerspiegelt jouw bedrijf en roept een beleving op. Met deze beleving onderscheid jij je van jouw concurrenten.
Ontwerp huisstijl
Een huisstijl is niet alleen een doorvertaling van een logo maar bevat alle visuele ontwerpen en communicatie naar de klant. Met een huisstijl zorg je ervoor dat jouw bedrijf of product een eenduidige uitstraling achterlaat bij de klant.